Rolandingridshaya.reismee.nl

De eindeloze Serengeti

Vandaag pas om 9 uur op pad gegaan, omdat het gisteren zo'n lange dag was. We vertrekken weer met 5 jeeps, nadat we eerst ontbijt hebben genoten in onze 'kooi'. Op de kampeerplaats zijn naast de tentjes namelijk ook twee kooien. Eén voor de koks om het eten te bereiden en één voor de toeristen waar ze ongestoord kunnen eten, zonder dat het wild naar binnen kan komen. Alleen de vogeltjes komen hun graantje meepikken. We gaan weer op zoek naar mooie diersoorten. Het is natuurlijk altijd het mooist als je dieren tegenkomt die je nog niet eerder hebt gezien. In de Serengeti zal dat echter lastig worden, want dit is het droge seizoen, waarin er weinig dieren aanwezig zijn. De meeste dieren zijn naar Masai Mara getrokken. Desondanks zien we al snel veel dieren. Uiteraard weer de Thompson gazelles, gnoes en topi's, maar we hebben vandaag geluk. Nog geen 2 uur op pad en we hebben al een serval gezien, een hyena en een luipaard. Wederopm is het daar het drukst met alle jeeps. Ik vind het echter nog veel mooier om de civetkat aktief te zien en even later zien we ook nog de secretarisvogel, overigens geen echt mooie vogel. De hippo's blijven grotendeels onder water. Tussen de middag eten we op de campsite en kunnen we nog even uitrusten om in de namiddag weer een gamedrive te doen.

Speuren, staren, stilstaan, we zien weer neushoorns, een vos, een krokodil, weer een hyena en zelfs een cheetah, de kuddes zebra's en gnoes komen weer in beweging en de olifanten lopen in kolonne achter elkaar aan. Weer een nieuwe vogel leren kennen: een sandgrouse. Langs de over van een hipp-vijver strijkt er een hele zwerm neer.

Hamba