Rolandingridshaya.reismee.nl

Op weg naar Moshi

Voor sommigen een hele opluchting, voor anderen met weemoed afscheid nemen van onze laatste kampeerplaats. Vanaf nu weer een dak boven ons hoofd in plaats van een tent, waarschijnlijk geen hurktoiletten meer en weer electriciteit om batterijen voor de camera op te laden. De zaklampen kunnen opgeborgen worden. Het wordt hoog tijd om onze kleding uit te kunnen wassen. Inmiddels zitten we in de auto op weg naar Moshi. Het miesert en de lucht is grauw. Hopelijk trekt het nog een beetje open, want morgen willen we de Kilimanjaro gaan beklimmen. Onderweg bezoeken we het land dat Wim, onze reisleider, samen met zijn vrouw Lea bezit. Lea is Tanzaniaanse en verzorgt hier haar koeien, maar daarnaast doet ze nog allerlei andere zaken in de toeristische sector. Wim Lems is sinds 5 jaar woonachtig in Tanzania, waar hij oorspronkelijk is begonnen als reisleider van Summum reizen. Tegenwoordig is hij aktief in de IT sector op het vliegveld van Arusha en heeft hij 3 kinderen. Af en toe wordt deze Rotterdammer uit Poortugaal nog eens gevraagd als reisleider en deze keer was hij de gelukkige om onze groep te krijgen.

Na de lunch hebben we geïnventariseerd dat we met z'n 10-en naar de Kilimanjaro gaan. Lianne kan helaas niet mee, want zij heeft een huidinfectie opgelopen die zich inmiddels over haar hele been verspreid heeft. Gelukkig heeft Johan antibiotica bij zich zodat dit snel bestreden kan worden. Helaas blijkt dat ze nu ook koorts heeft. De symptomen van de Tse Tse vlieg worden voor de zekerheid toch nog even gecheckt.

Lea en de kinderen van Wim zijn inmiddels ook in Moshi gearriveerd en de kinderen sluiten zich bij onze kinderen aan. De meesten gaan nu even luieren, zonnen of een boek lezen. Ik benut m'n vrije tijd om voor het eerst mijn reisblog op internet bij te werken, aangezien dit de eerste plek is waar dit mogelijk is.

Tijdens het diner besluit Lianne toch naar het ziekenhuis te gaan om de infectie te laten controleren. Gelukkig was de eerste inschatting een juiste en is een nieuwe ('betere') antibiotica kuur voorgeschreven. Dit 'betere' hield in dat uiteindelijk dezelfde antibiotica is gegeven, echter in een mindere dosering. We zijn blij dat ze in ieder geval gewoon met ons verder kan reizen.

Hamba