Rolandingridshaya.reismee.nl

Rust in Mombassa

Vandaag rustig aan doen. Uitslapen, ontbijt om 9 uur en dan kijken of we het strand op kunnen. Helaas begint het te regenen. Dan maar lekker in ons huisje en een boekje lezen. Enkele anderen van de groep zijn met een dowh het water op gegaan. De golven zijn echter hoog en ik krijg het gevoel dat enkelen groen en geel zullen terugkomen. In de middag wordt het langzaamaan beter. De regen is gestopt en de temperatuur is nog wel redelijk om in badkleding te liggen, maar het stormt enorm. Toch wagen we het erop en langzaanaan krijgen we nog een paar zonnestralen met een gitzwarte hemel als achtergrond. Wel een mooi gezicht overigens. 's Avonds gaan we naar de Bahari Cove, een visrestaurant aan het strand, in de de vorm van een boot. Boven het strand uit is alles open en heb je een schitterend uitzicht. De vis wordt dagelijks vers gevangen. Vandaag hadden ze echter weinig gevangen vanwege het slechte weer. We hoefden echter niet op een houtje te bijten. Kreeft, Kingfish en scampi's werden geserveerd, tussendoor kregen we allerlei kleine hapjes tot zelfs citroensorbetijs om de smaak te neutraliseren. We waren met een gezellig klein groepje en moesten zelf de tent afsluiten. De koks en ober waren al vertrokken en alleen een bewaker was nog aanwezig om een oogje in het zeil te houden.

Hamba