Rolandingridshaya.reismee.nl

Op weg naar Guatemala

Eindelijk op weg naar Guatemala voor onze speciale reis. Drie uur van te voren op Schiphol aanwezig zijn, omdat we over Atlanta vliegen, met een Amerikaanse maatschappij. Online inchecken was niet mogelijk, dus waren we veel tijd kwijt aan wachten in rijen. Eerst bij de bagageband, toen bij de paspoortcontrole en uiteindelijk ook nog bij de gate. Veel tijd om te shoppen was er dus niet meer. Nog wel even kunnen ontbijten.

De vlucht duurde lang, 8 uur en 40 minuten. Nog even een uurtje de luiken dicht, maar toch vermoeid als we aankomen in Atlanta. Ondanks het feit dat je van te voren toestemming hebt gekregen van de Amerikaanse ambassade moeten we alsnog allemaal papieren rompslomp invullen en allerlei vragen beantwoorden bij een arrogante douanier. En maar blijven lachen natuurlijk, anders staan we daar nog langer. Atlanta airport is niet echt bijzonder. Veel fastfood ketens en Shaya neemt nog een lekkere strawberry pancake en Roland een biertje. Weer tijd om te wachten op onze vervolgvlucht. Gelukkig is er wifi en zijn er oplaadpunten voor de telefoons. Daarna weer door naar Guatemala City. Een vlucht van 3,5 uur met ontzettend veel turbulentie. Ook hier weer formulieren invullen voor de aankomst. Eenmaal daar hebben we in no time onze rugzakken en buiten staat de chauffeur van ons hotel ons al op te wachten. Hij rijdt nog even langs een geldautomaat om onze eerste Guatemalteekse cash op te kunnen halen. Het is inmiddels 21.30 uur lokale tijd (in NL is het 05.30 uur). Het was dus een hele lange dag (06.45 uur vanmorgen vertrokken). Morgen om 03.30 uur opstaan om onze vlucht naar Flores te halen.

Hamba