Rolandingridshaya.reismee.nl

Een slechte dag

Helaas een slechte dag vandaag. Het hertje is overleden en ook een papegaai is dood gevonden in zijn kooi. Uit sectie hebben ze kunnen opmaken dat hij waarschijnlijk gegrepen is door een ocelot (katachtige) toen hij tegen het hek leunde.

Shaya heeft vandaag de krokodillen, de otter en de lepelaar verzorgd. De otter was weer ontsnapt en bevond zich nu zelfs bij de krokodillen. Het is voor hem echt een spel om zo snel mogelijk weer uit z'n kooi te klimmen. Een geweldig leuk gezicht om te zien, maar het levert de staf wel hoofdbrekens hoe ze hem het best binnen kunnen houden.

Vandaag is het, evenals op maandag, Flores-dag. Om drie uur nemen we de boot naar het eiland en kunnen we wat inkopen doen. Roland en Shaya kopen een kaartje voor de telefoon, zodat ze kunnen internetten. Helaas was er toen al anderhalf uur voorbij. Nog een barretje bezocht en in een restaurantje de zonsondergang over het meer van Peten Itza bekeken. Toen was er nog slechts een half uurtje over om mijn verhalen op internet te zetten. Veel te kort dus en slechts 2 dagen kunnen verwerken en nog geen enkele foto of video kunnen toevoegen. Dat zal dus volgende week pas weer worden.

We nemen om 8 uur 's avonds de boot weer terug naar Arcas en varen in het donker over het grote meer. Met zaklampen daarna weer door de jungle op weg naar ons vrijwilligershuis.

Suzy

Lees nu voor het eerst je blogs. Fantastisch werk om te mogen doen, lijkt me geweldig ! Ben heel benieuwd naar jullie verhalen straks. Werk en geniet ! Liefs, Suzy

Hamba