Rolandingridshaya.reismee.nl

Hilariteit om een slang

Ik heb weer een nieuwe kooi erbij. Ik verzorg nu de spidermonkeys (8 stuks), 2 baby spidermonkeys en de Macaws en Toekans. De baby spinapen (want dat is de Nederlandse naam) zijn echt heel schattig. De ene is heel nieuwsgierig en de ander verschuilt zich in een krat als ik naar binnen kom. Ze hebben een hele kleine kooi, waar je slechts met 1 persoon in kunt. Voor het eten wil hij wel even uit z'n krat komen, maar hij vlucht daarna snel weer z'n kooitje in.

Roland heeft weer allemaal andere kooien, met heel veel Macaws (de grote rode papegaaien) en zelfs twee kleintjes.

In de kooi van de otter was de bezem verdwenen, todat ze erachter kwamen dat de otter hem als speeltje gebruikte in zijn zwembad. Het is echt een heel grappig beest.

Vandaag weer een nieuw klusje. Achter het education center staan nog een aantal schapen en het vuile stro moet daar weggeharkt worden. Helaas is het hok met het gereedschap op slot en kunnen we niet bij de harken. Dan maar een paar stokken gebruiken als chop sticks en alles op een kruiwagen gooien. Je leert hier wel om inventief met een aantal dingen om te gaan, want als je eerst terug moet om een sleutel te halen ben je zo 20 minuten verder.

Als we klaar zijn hebben we nog wat tijd voor ons zelf en kan je vanuit de hangmat de brulapen volgen in de toppen van de bomen. Soms moet je echter ook naar beneden kijken. Na een harde dreun klapte het bankje achter mij op de grond, nadat Roland een sprong van bijna een meter de lucht in had gemaakt. Er zat namelijk een bruine slang onder mijn hangmat. Niets om bang voor te zijn, zolang ze maar niet rood, zwart of geel zijn. Voordat ik ook maar de tijd had om uit de hangmat te komen was het dier al weer verdwenen met een hagedis in z'n bek.

De nieuwe groep gaat vanaf morgen meedraaien. Zeven real American girls van de Oregon University. Er zijn twee studiebegeleiders en 5 studenten. Gezien de lichaamsbouw door de American lifestyle zullen ze hier nog flink wat fitness te verduren krijgen. Hier zie je gelijk het grote verschil tussen de Europese/Australische meiden en de Amerikaanse.

Shiri (uit Israel) en Lou (Australische) zullen binnenkort vertrekken. Zo is de groep na 2 weken bijna compleet gewijzigd en zijn wij de oude rotten in het vak. Zo kunnen wij onze kennis weer doorgeven aan de volgende nieuwe vrijwilligers.

Hamba