Rolandingridshaya.reismee.nl

Aangevallen door een aap

Gisteravond zijn we laat teruggekomen met een ingehuurde vissersboot. We wilden namelijk eerst nog afscheid nemen van Amelia en Shiri. Beiden vertrokken met pijn in 't hart, omdat ze hier zoveel werk hebben verzet en hebben opgetrokken met een leuke groep mensen.

In het aardedonker liepen we met elf mensen door de jungle terug naar het vrijwilligershuis. Ook daar was het aardedonker, want we hebben geen electriciteit meer. Gelukkig nog wel een telefoon met een zaklamp app, waardoor we de schorpioen voor onze deur op tijd zagen zitten. Snel een bezem gehaald en het beest ver weggeveegd.

Van de Amerikaanse groep zijn er al drie ziek vandaag. We passen dus gewoon weer even aan en pakken wat extra taken op van anderen. Morgen en overmorgen mogen ze weer van ons overnemen, want dan gaan we naar Rio Dulce en Livingston (vlak bij Belize). Helaas is 1 van onze Guatemalteekse vrienden vandaag aangevallen door een aap en gebeten in z'n arm en hand. Hij werkt hier voor vast. Sommige dieren hier zijn nogal discriminerend naar mannen en beginnen al te grommen als ze in de buurt komen. Gelukkig heeft Roland hier nog geen last mee gehad, maar hij heeft tot nu toe nog geen apen verzorgd. Na het bezoek aan het ziekenhuis is Carlos voorlopig een halve week thuis om infecties te voorkomen.

Hamba