Rolandingridshaya.reismee.nl

Uitstapje naar Rio Dulce

Dit weekend hebben we weer een uitstapje gepland. Dit keer naar Rio Dulce. Om 9 uur gaan we weer met de boot naar Flores. Ik duw de boot af en spring er in. Helaas krijgt onze bootsman de motor niet aan de praat, omdat hij het startkoord van de motor kapot trekt. Nu dus eerst terugpeddelen naar de kant. Er wordt een sleutel gehaald voor de andere boot. We stappen weer in en peddelen naar de andere boot. Daar overstappen, de tank aansluiten en we kunnen weer gaan. We komen precies op tijd aan, maar ons vervoer is nog niet gearriveerd. Ruim 20 minuten later arriveert een aftands autootje dat ons komt oppikken om ons naar het busstation van Santa Elena te brengen. Daar aangekomen worden onze vouchers weer ingewisseld voor een ander voucher van de buslijn 'la Fuente del Norte' en 5 minuten later zitten we in de bus. Het blijkt een 2e klas bus te zijn, normaliter dus wel van redelijke kwaliteit, echter is de bus erg oud en vies. Tijdens de rit kwam de regen aan de binnenkant van de ramen naar binnen stromen en tijdens de ruim 3,5 uur durende rit was er een continue piep te horen, waardoor ik met een flinke hoofdpijn de bus uitstapte. Gelukkig kwamen we in een heel leuke jungle lodge terecht. Eerst met de boot naar de overkant van de rivier en daar liggen dan allemaal luxe boten aangemeerd. We hebben een eigen huisje, op palen, midden tussen het groen en met een zwembad.

Na een heerlijke lunch steken we het water weer over naar Rio Dulce, op zoek naar onze chauffeur. We zouden afspreken bij Cafe Fondo, maar die bleek niet te bestaan. Volgens de lokale bevolking bestaat er wel een Cafe Sunda. Daar dus maar naar toe gegaan. De eigenaar gaat voor ons bellen, maar kan ook niemand vinden. Terwijl we zoeken komt er een man naar ons toe lopen met de vraag of wij toevallig naar Finca Paraiso moesten, .... en ja, dat bleek dus onze chauffeur te zijn. Inmiddels was het 3 kwartier later dan gepland, hij moest dus hard rijden.

De plek waar we naar toe gaan is een schitterende plek aan de rivier, waar een waterval naar beneden komt. Je kunt hier heerlijk zwemmen. Het mooie is dat de waterval heerlijk warm water heeft. Hier hebben we dus heerlijk gepoedeld. Weer helemaal schoon en warm.

Hamba