Rolandingridshaya.reismee.nl

Positieve ontwikkeling van de dieren

De zeven Amerikaanse dames zijn vandaag en morgen naar Tikal. Dat betekent weer meer rust en iedereen pakt de taken zelfstandig op. Alleen de spidermonkeys en de kinkaju's mogen niet alleen gedaan worden. Aangezien Shaya de kinkaju's doet help ik haar. Op het moment dat je met voedsel binnenkomt (in de middag, want daarvoor slapen ze) stormen ze direct op je af. Ze zien er superschattig uit, maar eigenlijk zijn ze heel gevaarlijk. Ze bijten en krabben en zijn supersnel. Wat ik dus moet doen is water midden in hun gezicht spuiten. Grappig gezicht wel. Ze luisteren goed en maken zich snel uit de voeten. Shaya legt het voedsel neer en nog voordat we weer uit het hok zijn liggen ze al te rollebollen tussen het eten.

De daken van de kooien zijn vandaag weer vrijgemaakt van alle afgevallen bladeren en takken (en dat zijn er heel wat). Bovenop het brede gaas balanceren we op plastic zeilen en vegen alles eraf. De beesten vinden het reuze interessant, want er gebeurt weer eens iets anders. Shaya en Jana spelen met de Ocelot en laten hem graaien naar de bezem. Hij heeft het verschrikkelijk naar z'n zin en de meiden uiteraard ook.

De bosooievaar die ik verzorg heeft vandaag voor het eerst weer geprobeerd om te vliegen. Het lukte nog niet goed, maar het gaat steeds beter met z'n vleugel (die gebroken was). We zien dus een mooie vooruitgang.

Suzy

Jammer, dat dit stukje van dereis alweer voorbij is...wel mooi dat jullie een kleine bijdrage hebben kunnen geven aan de natuur, die wij met z'n allen te veel verwaarlozen !
Geniet nog van de laatste dagen ! Xx

Hamba