Rolandingridshaya.reismee.nl

Onze laatste dag bij Arcas

Onze laatste dag bij Arcas. Wat is de tijd omgevlogen. Er is een vast ritme voor alle dagen en na 15.00 uur toch ook weer veel ruimte voor vrije tijd en ontspanning. De dagen zijn ingedeeld in vaste tijdsblokken.

06.30 uur: schoonmaken van de hokken, eten klaarmaken en voeren

08.00 uur: ontbijt en bijeenkomst om klussen door te nemen en de gezondheid van de dieren te bespreken

09.00 - 11.00 uur: klussen van allerhande aard

11.00 - 12.00 uur: hokken weer schoonmaken en sommige dieren krijgen ook te eten

13.00 uur: lunch

14.00 uur: laatste shift waarin wederom de hokken worden schoongemaakt, voedsel wordt voorbereid en daarna aan hen wordt gevoerd

15.00 uur: vrije tijd en tijd voor een koude douche

18.00 uur: eten

19.00/20.00 uur: tijd om naar bed te gaan.

Om 6 uur 's avonds is het hier al donker en moet je je zaklamp bij je hebben om veilig naar je bed te kunnen komen (opletten voor schorpioenen en slangen).

Ondanks het feit dat we hier nu toch al drie weken zijn, was er toch nog een nieuw klusje. Speeltjes maken voor de jaguars en de papegaaien. Oude kokosnoten moesten doorboord worden, touw erdoor knoop onderin en binnenin en dan nog een lengte van ca. 1 meter overhouden om op te kunnen hangen. Dan met een dikke spijker een aantal gaten aan de zijkanten maken en er veren insteken. We hebben er heel wat gemaakt, ondanks het feit dat het geen gemakkelijke klus was, want die kokossen waren keihard. Voor de papegaaien werden ze gehalveerd en gaat er ijzerdraad doorheen. Hier geen versierselen met veren. Nu hopen dat de dieren er veel plezier van hebben.

Na een laatste was gedaan te hebben gaat bijna alles weer schoon de rugzakken in, klaar om morgen nog meer te ontdekken van Guatemala.

Tijdens onze laatste shift nog geprobeerd om zoveel mogelijk foto's te maken. Het is onze laatste kans. We gaan dit echt missen.

Hamba