Rolandingridshaya.reismee.nl

Een erg lange rit naar Antigua

Om 7 uur vertrekken we weer in de open truck voor een ritje van een klein uur naar Lanquin. Daarna nog een uur moeten wachten voordat iedereen aanwezig was. De reis naar Antigua gaat per busje, waarin 24 mensen op elkaar geperst zitten en je totaal geen bewegingsruimte hebt. Onze knieën en ruggen krijgen het dus zwaar te verduren. Die open truck was zo gek nog niet.

De weg naar Antigua gaat door bergachtig gebied en voor het eerst deze vakantie trekken we af en toe iets aan met lange mouwen. Zodra we weer lager komen neemt de warmte snel weer toe. Om 5 uur 's avonds komen we aan op het grote plein van Antigua. Nu nog even zoeken naar ons hotel, met de grote rugzak achterop en de kleine voorop. Zodra we ingecheckt zijn gaan we snel terug naar het centrum om nog iets van de sfeer mee te krijgen, want we zijn hier maar kort. Morgenochtend om 8 uur reizen we al weer verder. Het plan is dus om morgen vroeg op te staan en nog wat door het dorpje te wandelen.

In het avondlicht lopen we door de gezellige straten, hoewel het wel erg toeristisch is. De winkeltjes liggen vol kleurrijke souvenirs tegen westerse prijzen. Vele studenten vertoeven hier in de lokale barretjes. Morgen beginnen de meesten weer met hun cursus Spaans.

Hamba