Rolandingridshaya.reismee.nl

Op weg naar Sumatra

Amsterdam - Kuala Lumpur

Om 9 uur vertrekken we richting Schiphol voor onze vlucht (KL811) van 13.00 uur. Het is toch al heel erg druk op het vliegveld, ondanks het feit dat de vakanties pas over twee dagen beginnen. Het inchecken verloopt lekker snel en we zorgen er hoogst persoonlijk voor dat de koffers op de band komen. Wel makkelijk tegenwoordig als je vooraf al kunt inchecken en ter plekke alleen je bagage in de computer plaatst. De paspoortcontrole gaat nog redelijk snel, hoewel zowel de chip van het paspoort van Shaya als mij niet herkend worden door de software. De paspoorten zijn net nieuw en voorzien van weer de laatste technologie, waar Schiphol blijkbaar nog niet op voorbereid is. Daarna de check van de handbagage. Dat duurt echter een stuk langer, omdat iedereen nu via 1 punt moet gaan. Alle snoertjes en kabeltjes, opladers enz. moeten uit de tassen gehaald worden. Mijn rugzakje wordt er toch nog uitgehaald om extra te controleren. Ja, daar zit alleen maar een boek, wat snoep en een camera in. Daarna dus weer vrolijk verder?

Nog even wat contant geld gehaald om bij aankomst onze Visa te kunnen betalen. Bij bepaalde luchthavens in Indonesie hoeven Nederlanders en Belgen geen visum meer aan te vragen, maar in Padang nog wel. We pakken nog een lekkere koffie bij de Starbucks, checken nog even wat laatste berichtjes en dan is het alweer bijna tijd om te boarden.

Eenmaal in het vliegtuig blijken we in het middendeel te zitten. Helaas dus geen uitzicht deze keer.dan maar films kijken .... En we hebben geluk. De nieuwe film "Race" is al beschikbaar. Als ware atletiekliefhebber moet je deze film gezien hebben. Jesse Owens in zijn struggle richting de Olympische Spelen van Berlijn. Een van de betere films van de afgelopen jaren! Daarna nog een documentaire van Nadia Comaneci en 1 over de Jamaicaanse sprinters. Mijn reis kon dus niet meer stuk, maar ondertussen dus niet veel geslapen als we uiteindelijk om 06.52 uur lokale tijd (voor ons dus eigenlijk 00.52 uur) in Kuala Lumpur arriveren.

Mmcjans&mail.com

Fijne vakantie

F.Michiels

Leuk dat we weer kunnen meegenieten. We geven het wel door aan onze logé,

Hamba