Rolandingridshaya.reismee.nl

The day after ...

Samosir, Tuktuk

The day after.... Ook hier op Sumatra is het verschrikkelijke nieuws van de aanslag in Nice hard aangekomen. Zeker als je dan ook op Facebook de berichten van bekenden leest die daar ter plekke waren en het hebben zien gebeuren. Onmachtig zijn om te kunnen helpen en zelf ook vluchten voor hun leven. Dieptriest :-(.

Wij hebben het vandaag redelijk rustig aan gedaan. In de ochtend hebben we gewandeld op het eiland, met schitterend uitzicht op het Tobameer. De vegetatie is ook hier weer rijk en we zien schitterend gekleurde vogels en vlinders. Onderweg passeren we diberse authentieke Batakdorpjes met huizen in originele staat. Mooie zadeldaken, schitterend houtsnijwerk en verfijnde schilderdecoratie. De kinderen spelen onbezorgd buiten of zitten achter de TV, want ze hebben deze week nog vakantie. Tot slot bezoeken we nog de sarcofagen in het dorpje Tomok. De lunch wordt genuttigd in de eetkamer van een lokale familie. Uiteraard mag het ons aan niets ontbreken, dus er wordt steeds meer op tafel gezet.

Terug naar het hotel nu om lekker een middagje te relaxen aan het zwembad en weg te zakken achter een bananenlassi en Nicci French-boek.

Hamba