Rolandingridshaya.reismee.nl

Nog dieper de jungle in naar Tangkahan

Bukit Lawang - Tangkahan

Met weemoed verlaten we Bukit Lawang. Vandaag vertrekken we per jeep, omdat de wegen dermate slecht zijn, dat we niet met het busje kunnen. De wegen zijn onverhard, er zijn vele kuilen en het is rotsachtig. Aan weerszijden staan palmbomen, waar arbeiders bezig zijn de grote vruchten eruit te snijden voor de productie van palmolie. Om de zoveel tijd zien we een gele vrachtwagen voorbij rijden, waar de vruchten bovenop gegooid worden. De dorpjes zijn primitief en de kinderen zwaaien ons uitbundig toe.

In Tangkahan arriveren we bij de rivier. Via een lange hangbrug gaan we richting onze junglelodge. Deze is schitterend gelegen bovenop een rots bij de rivier. Terwijl we zitten te lunchen zien we een varaan die zich nestelt op een boomstronk langs de rivier. Even heerlijk opdrogen in de zon. Het is plakkerig warm en we besluiten om lekker even naar de rivier te gaan alvorens we straks naar de olifanten gaan om ze te wassen. We kunnen even lekker afkoelen. De lucht wordt echter steeds donkerder en we horen de donder steeds dichterbij komen. We besluiten om onze trip naar de olifanten te verplaatsen naar morgen. We hebben het besluit nog nauwelijks genomen, of het komt met bakken uit de hemel. Zo'n echte tropische regenbui, maar dan ook nog met onweer erbij.

De plaatselijke honden zoeken dekking onder onze tafel en wij zijn blij dat we het juiste besluit hebben genomen, want het zou veel te gevaarlijk geweest zijn. Bovendien hadden we nog een half uur heen en een half uur terug moeten wandelen door de jungle en we weten inmiddels hoe glad dat kan zijn, ook als het nog niet eens geregend heeft.

Tijd nu voor een boek of puzzelboekje, want voor een goed gesprek is er nu ook teveel lawaai door de stromende regenval.

Hamba