Rolandingridshaya.reismee.nl

Het tropische eilandje Pulau Weh

Medan - Pulau Weh

Om 6 uur worden we opgehaald om te vertrekken naar het vliegveld van Medan om daarna naar Sabang te vliegen. Een heel klein vliegveld op het eiland Pulau Weh. Het vliegtuig zit nog niet eens halfvol, terwijl het maar 70 stoelen telt. Ter plekke aangekomen begint het al niet zoals we gepland hadden. Er zou een chauffeur voor ons klaarstaan, maar die was er niet. Iedereen is inmiddels vertrokken en wij moeten nog achter onze chauffeur aanbellen.

Uiteindelijk worden we naar Casa Nemo gebracht en kunnen gelijk onze kamer in. We komen er echter achter dat wij als enigen niet in een vrijstaande bungalow zitten, maar in het hoofdgebouw aan de weg. Volgens onze reisbescheiden klopt dat niet, dus direct aan de bel getrokken. Er is ons inmiddels een andere kamer geboden, maar nog steeds geen bungalow. Onze reisorganisatie is nu bezig om te zien of ze nog iets anders voor ons kunnen regelen. De lokatie aan het strand (waar ook de bungalows staan) is overigens schitterend, dus daar gaan we nu eerst maar van genieten, anders laten we ons teveel beinvloeden door de verkeerde boeking.

In de avond wandelen we een stukje langs de weg om bij Freddy's te gaan eten. Het eten schijnt daar goed te zijn. Het is echter al helemaal donker en er zijn geen aanwijzingen waar we dit restaurantje kunnen vinden. Na herhaaldelijk vragen hebben we dan toch een klein paadje gevonden dat naar het strand leidt, alwaar het restaurantje schitterend uitkijkt over de zee. Met een paar spetters keren we daarna terug naar onze kamer. Precies op tijd om alles binnen te halen, omdat het nu iets harder naar beneden komt.

Hamba