Rolandingridshaya.reismee.nl

Met de scooter het eiland verkennen

Pulau Weh

Wederom een bewolkte dag, maar wel droog. We besluiten daarom om twee scooters te huren en lekker op pad te gaan. Voor nog geen 7 euro heb je voor een hele dag een scooter, dus daar hoeven we het niet voor te laten. De wegen zijn smal en overal lopen dieren los over de weg. Niet alleen komen we honden, katten en kippen tegen, maar ook geiten, koeien, ganzen en apen. De natuur is van hen, dus wij moeten maar opzij gaan. Telkens weer een haarspeldbocht met iedere keer weer een verrassing wat het uitzicht zal zijn.

Vissersbootjes liggen vreedzaam in het helblauwe zeewater te dobberen en kinderen spelen in het water. De meisjes allemaal bedekt met lange mouwen en lange broek of rok. Wij in het kortste wat we bij ons hebben, omdat de temperatuur ondanks de bewolking nog steeds boven de 30 graden is. We rijden door een paar kleine dorpjes, er is echter niet echt veel te doen. Zo'n 20-25 km verderop zijn nog een aantal mooie stranden, zoals Gapang Beach en Iboih Beach, waar veel mensen gaan snorkelen of duiken om het mooie koraal te zien.

Wellicht dat we de komende dagen nog wel een keer een scooter huren, want het is wel heel relaxed om zo het eiland te verkennen.

Hamba