Rolandingridshaya.reismee.nl

Examenreis naar Sri Lanka & de Malediven

Een dag na de diploma-uitreiking vertrekken we op vakantie. De bestemming is dit keer gekozen door Shaya. Een moeilijke keuze, want we hebben lang getwijfeld tussen-n Madagaskar en Sri Lanka/Malediven. De laatste is het uiteindelijk geworden, omdat bestemming Maleldiven waarschijnlijk nog lange tijd onbetaalbaar blijft voor een student. Om zonder files op Schiphol te komen kozen we ervoor om met de trein te gaan. Ties, de overbuurjongen, brengt ons naar Rotterdam Alexander. Eenmaal in de trein bereikt ons het bericht dat er een grote stroomstoring is bij Den Haag en Leiden. Schiphol is derhalve niet bereikbaar via die route. We vinden uiteindelijk een trein die via Gouda naar Amsterdam Bijlmer rijdt. Daar kunnen we dan weer overstappen richting Schiphol. Gelukkig hebben we er rekening mee gehouden om ca. 3 uur voor de vlucht aanwezig te zijn, dus we hebben wat speling. Uiteindelijk komen we om 12.45 uur bij de Emirates balie, ruim op tijd om onze vlucht van 15.20 uur te halen. Gelukkig valt de bagagecontrole enorm mee en kunnen we daarna nog even genieten van onze lunch, koekjes kopen en dollars.

Om half drie mogen we al boarden, maar voordat zo'n dubbeldeks Airbus vol zit duurt wel even. We zitten ter hoogte van het midden van de vleugel en die is ook al megagroot. Daar kan je zo een sprintwedstrijdje op organiseren. Helaas duurt het nog even voor we mogen vertrekken. Om 16.15 uur is het dan eindelijk zover en kunnen we 6,5 uur relaxen. We zijn echter al redelijk moe en doen dus af en toe ook even de luiken dicht, maar niet voordat ik de film "I am Bolt" heb gezien, die al lang op mijn verlanglijstje stond. Waar een vakantievlucht al niet goed voor is.

Met een vertraging van slechts 20 minuten arriveren we iets na middernacht lokale tijd op Dubai. Een groot een luxueus vliegveld, dat ik totaal niet meer herken van 27 jaar geleden toen ik op doortocht was naar Nepal. Inmiddels ook vol met Burger Kings, McDonalds, Costa's en Starbucks. Bij de laatste strijken we nog even neer alvorens we om 02.40 uur onze reis vervolgen naar Colombo.

Hamba