Rolandingridshaya.reismee.nl

Geen vlucht naar de Malediven

Tijd om naar de Malediven te vertrekken. We moeten vroeg op, want om 07.20 uur gaat onze vlucht. Om half 5 staat onze chauffeur al weer trouw klaar. Het duurt nog ca. 45 minuten voor we op de luchthaven zijn. We zijn ruim op tijd, bedanken onze chauffeur en checken in ….. Hoewel, …. we krijgen te horen dat de vlucht overboekt is en dat we gratis gebruik mogen maken van het Airport hotel, op de volgende vlucht in de middag mee kunnen en een gratis ticket krijgen dat nog een jaar geldig is. We proberen hen duidelijk te maken dat dit voor ons GEEN optie is en we deze vlucht echt mee moeten. We kunnen echter hoog en laag springen, we hebben geen keus, want alle transfervluchten gaan voor, evenals grote groepen. We zijn dus de klos. Het gratis ticket slaan we af, want daar hebben we toch niets aan, het is ook niet overdraagbaar. We hebben nu drie vouchers gekregen om nog wat aan boord te kunnen kopen, maar absoluut niet vergelijkbaar met de prijs van een ticket. Shaya heeft al direct een klacht via de openbare Facebookpagina van SriLankan de wereld in gestuurd. Met de bus worden we weer naar een hotel gebracht in Negombo, een half uur rijden bij het vliegveld vandaan. Het ligt aan een breed zandstrand en we krijgen nog een kamer en ontbijt aangeboden. Veel meer kunnen we hier helaas niet doen, want even in de zon liggen doe je ook niet meer als je om 10 uur al weer moet vertrekken. We hangen dus maar een beetje nutteloos rond in onze kamer. Wachten is zooooo vervelend, zeker als je al om 04.00 uur bent opgestaan en in de wetenschap dat je al op de Malediven had kunnen zitten. Tussendoor moeten we ook nog zorgen dat ons hotel geïnformeerd wordt en onze transfer dus ook. De receptie is echter pas om 08.00 uur lokale tijd bereikbaar, dat betekent half 9 hier in Sri-Lanka. Er staat dus waarschijnlijk al iemand op ons te wachten op het vliegveld die daar voor niets naar toe is gegaan. Om 10 uur moeten we weer uitchecken, omdat we om 10.30 uur weer opgehaald worden. Helaas is de chauffeur een kwartier te laat en hij vertoont geen enkel teken om maar enige haast te betrachten. Zoals verwacht is het nu een stuk drukker op de weg en staan we uiteraard vast in het verkeer. Het zal ons toch niet gebeuren dat we ook deze vlucht niet kunnen nemen. Gelukkig bereiken we uiteindelijk op tijd het vliegveld en mogen we via de businessclass inchecken. Met de vouchers kopen we de dutyfree mand leeg, want deze moeten natuurlijk tot de laatste cent op ?. Om 3 uur lokale tijd bereiken we Male. We moeten nog even op wat andere gasten van het hotel wachten, alvorens we om 4 uur op onze boot kunnen stappen richting onze waterbungalow. Eenmaal aangekomen worden we beloond met heerlijk weer, een fles champagne, heerlijke bedjes op ons terras en alleen maar helblauw water om ons heen. Vanaf ons terras kunnen we zo het water in en in onze kamer zit glas naar beneden om de vissen onder onze bungalow te zien zwemmen. Wat een schitterende plek!!

astrid

oh volgende week is het vast ook mooi weer.

Hamba