Rolandingridshaya.reismee.nl

Op weg naar ons fietsavontuur door Thailand, Cambodja en Vietnam

Rond het middaguur is het tijd om te vertrekken en Shaya veel succes te wensen met het verzorgen en opvoeden van onze nieuwe pup Simba. Voor ons staat een ritje van 4,5 uur voor de boeg naar Frankfurt, waar we de auto iets buiten Frankfurt kunnen parkeren en per shuttlebusje naar de luchthaven worden gebracht.

Alles verloopt voorspoedig en iets voor vijven staan we op de luchthaven, terwijl we pas om 20.40 uur vertrekken. Bij de drop-off voor de bagage kunnen we nog regelen dat we naast elkaar zitten (bij de nooduitgang). Enige voorwaarde was dat we goed Engels spraken en uiteraard hebben we dat in het Duits bevestigd.

Om de tussenliggende tijd wat te doden zijn we ‘Indiaas” gaan eten. Dat smaakte heerlijk. Daarna een relax-stoel en nog even de ogen dichtgedaan. Uiteindelijk nam het boarden weer langer tijd in beslag dan gepland, waardoor we later vertrokken. Met een lichte vertraging dan nu eindelijk op weg naar Bangkok.

In het vliegtuig hadden we enorm veel beenruimte, enige nadeel is dat je een klein inklaptafeltjje hebt en geen ruimte om je handbagage bij je te houden. Pas na enkele uren kwamen we er achter dat we ook nog een uitklapschermpje hadden voor video/film. Omdat ik een speciale voorkeur had aangegeven voor het eten, kreeg ik dit telkens als eerste, wat toch wel luxe is. Voldaan en toch wel moe gaan we de nacht in om nog een paar uurtjes slaap mee te pakken.

Hamba