Rolandingridshaya.reismee.nl

Zwarte tanden

Om 5 uur Nederlandse tijd worden we al weer wakker gemaakt voor het ontbijt. We zitten in het vliegtuig op weg naar Bangkok, waar het 5 uur later is, dus 10 uur lokale tijd. Nog een kleine 2,5 uur en we landen in Bangkok. Een wandeling van ruim 20 minuten brengt ons na de immigratie en douane bij de bagageband, waar de tassen al klaarliggen.

Eerst nog even pinnen en een aantal medereizigers gedag zeggen en nu op zoek naar onze shuttlebus. Ook deze is snel gevonden en een ritje van 40 minuten brengt ons midden in de stad.

Bij het inchecken kom ik er echter achter dat ik m’n bankpas niet meer heb. Enige wat mogelijk is, is dat ik deze niet uit de geldautomaat heb gehaald. Snel WiFi code opvragen dus om m’n pas te blokkeren. Gelukkig was er niets verder van afgeschreven.

De rest van de dag hebben we nog een beetje rondgeslenterd, maar vooral geacclimatiseerd. De warmte en vermoeidheid zorgen ervoor dat we ons niet helemaal topfit voelen, dus de eerste avond maar even bij een Italiaans restaurant gaan eten. Dat was helaas geen succes. Mijn salade met zalm en avocado (die overigens ver te zoeken was) dreef in de olijfolie en Roland kreeg spaghetti Nero. Dit bleek echt letterlijk zwart te zijn van de inkt(vis). Zijn mond en tanden waren helemaal zwartgekleed. Volgens hem was het nog wel te eten, maar zo zag het er in ieder geval niet uit en de reuk liet ons ook iets anders vermoeden. Wellicht lag het ook aan ons, omdat we vermoeid waren, dus vroeg op bed om morgen aan onze eerste fietsetappe te beginnen.

Harold

Heel veel plezier gewenst en fijne vakantie!

F.Michiels

Gelijk al op de eerste dag je pinpas kwijt! Gelukkig was er geen geld afgehaald. Door de vermoeidheid niet meer alert genoeg? Geniet er anders toch maar van.

Hamba