Rolandingridshaya.reismee.nl

Feestende mensen bij offerritueel

Vertrek om 8 uur, maar deze keer direct fietsen. We rijden van Rayong naar Chantaburi in Thailand. Vroeg fietsen scheelt wel behoorlijk met deze temperaturen. De tocht is 60 km lang. We merken al snel, dat het vandaag meer op en neer gaat. Lange stukken heel gestaag klimmen. We nemen wat meer de binnenweggetjes, soms met wat flinke gaten in de weg en ook dirtroad, maar de afwisseling is wel fijn. We rijden langs tempels, door rubberplantages, langs rijstvelden en fruitplantages, passeren wat schooltjes en moeten her en der honden en kippen ontwijken. We rijden continu aan de linkerkant van de weg, zoals dat in Thailand gebruikelijk is.

Vele mensen lopen ook vandaag weer in het geel, de kleur van de koning. Onderweg moeten we zelfs afstappen, omdat er een hele kolonne met politie escorte voorbij komt. Het blijkt een lid van het koninklijk huis te zijn die voorbij komt.

Even eerder op de dag worden we verrast door een muzikaal ensemble achterop een pick-up. Daarachter auto’s met feestende mensen, die precies stoppen bij de tempel waar wij onze rustpauze hadden ingelast. Het blijkt een offerritueel te zijn voor de monniken. We mogen aansluiten, maar besluiten na het nuttigen van wat banaantjes weer door te fietsen.

Met nog slechts 2 km voor de boeg stoppen we bij een reservoir waar kreeft, garnalen, zeebaars en haaien worden gecultiveerd om weer uit te zetten in zee. Een schitterend gebied in een baai vlak bij Chantaburi. De laatste kilometers worden afgelegd, waarna we heerlijk kunnen uitrusten met een geweldige lunch (heerlijke gebakken garnalen met fried rice). Tot slot worden we het laatste uur met de bus naar ons hotel gebracht. Ook hier weer een mooi zwembad en lekker terras bij onze kamer.

Gaby

Oh wat leuk!!
Dit is t eeste bericht wat ik lees. Hoe kan ik jullie volgen?
Veel
Plezier groetjes Jos en Gaby