Rolandingridshaya.reismee.nl

Rondje eilanden voor Phnom Penh

Met een afstand die per fiets niet in 1 dag te overbruggen is gaan we grotendeels met de bus van Siem Reap naar de huidige hoofdstad Phnom Penh. Helaas dus geen binnendoor weggetjes meer en een beetje doezelen in het busje. Tussendoor stoppen we even om gefrituurde tarantula of wormen te eten. Die hebben we toch maar vriendelijk afgeslagen. De rambutan (soort lychees met rood/gele stekelige schil) smaakte een stuk beter. Iets voor Phnom Penh stappen we uit de bus om toch nog een stukje te kunnen fietsen. We nemen de veerpont naar de eilanden die midden in de Mekong rivier liggen vlak voor Phnom Penh. Hier is de arbeid weer grotendeels geconcentreerd rond het weven. Vele mooie sjaals worden met ouderwetse weefgetouwen gecreëerd.

Uiteindelijk komen we weer bij een andere veerboot uit, die ons naar het vasteland brengt. De skyline van de stad is nu prachtig zichtbaar. We fietsen nog een klein stukje alvorens de dag er al weer op zit. We zijn helaas al iets te laat om het Royal Palace te bezichtigen, dus dat komt morgen op het programma.

Hamba