Rolandingridshaya.reismee.nl

De eerste kennismaking met Guatemala

Een korte nacht, maar wel goed geslapen. Op half 4 opgestaan en om 4 uur de shuttlebus naar het vliegveld. Er is nog geen kip op de weg te bekennen, dus overal wordt door rood gereden. Op het vliegveld dus maar even ontbeten.

Er volgt een vlucht van ca. 50 minuten. Vanuit de lucht kun je al zien hoe mooi het land is. We vliegen niet al te hoog met een klein propellor vliegtuigje. Overal zie je groen, bergen en meertjes. Het vlakke land er tussendoor is al goed gecultiveerd. De strakke lijnen die je boven Nederland ziet, zie je ook hier terugkomen. Op het vliegveld worden we al opgewacht door Alejandro en met ons zijn er nog 2 studenten uit Londen die ook naar Arcas gaan. Na een kort ritje komen we bij het meer aan en gaan we met een bootje naar de andere kant. Daar waar we denken in een rietkraag te belanden vaart het bootje een klein zijriviertje op met prachtige waterlelies. De omgeving is schitterend en we worden nog meer verrast als we aan wal gaan. Wat een schitterende natuur. Natuur waar je normaliter niet komt, maar nu als vrijwilliger middenin zit. We sluiten rond 9 uur aan bij de rest van de groep, die de eerste werkzaamheden van de dag al weer achter de rug hebben. Een klein ontbijt en dan een toer over het terrein.

De eerste verhalen komen al los over ontsnapte krokodillen, gevaarlijke slangen en schorpioenen die op zich niet gevaarlijk zijn, maar wel zeer pijnlijk kunnen zijn. Een aantal dieren is er erg aan toe, een jaguar met slechts 3 poten, krokodillen die blind zijn, papegaaien die vleugellam zijn gemaakt en vele andere zieke dieren.

Vannacht is er een groot soort rat overleden, de eerste autopsie hebben we dus ook al gezien. Uiteindelijk hebben ze toch kunnen herleiden dat hij een lekkende darm had. Gelukkig zien we ook vele gezonde en levendige dieren. Vandaag heb ik de havik verzorgd, een heel rustig beestje en de groene papegaaien. Wat een kabaal maken die beesten, maar wel leuk om mee te werken. Ze zijn enorm nieuwsgierig en proberen steeds je haren vast te krijgen.

In de loop van de middag naar Flores geweest met de boot. Om 6 uur weer terug voor het avondeten en dan vroeg op bed.

yola (Commundo)

Wat leuk om jullie belevenissen te lezen. Lekker actief! Het lijkt of jullie in 3 dagen al een week achter de rug hebben :)) Enjoy en gracias

Jessica en Walter

Lieverds,
Supergaaf wat jullie meemaken.
Deze twee eerste verhalen voeren ons weer jaren terug naar onze eigen belevenissen... Ongelofelijk hoe mooi dat gebied eruit ziet niet? Zet al je zintuigen open en geniet!!!
Opmerking van Walter:hou de krokodil.niet te dicht bij de jaguar anders mist hij zijn tweede poot..... en was het een capibara waar je over schreef?

Hamba