Snorkelen voor beginners

De zwemvesten gaan aan, waterschoenen worden omgebonden en ons snorkelmasker wordt opgezet. De onderwaterwereld is hier schitterend. Nog geen meter diep zwemmen we over het koraal dat vlak voor onze bungalow ligt. Allerhande vissen zwemmen hier rustig omheen en wij worden niet ervaren als indringers. De vissen die je normaliter in grote aquaria ziet in dierentuinen zwemmen nu gewoon om je heen. De meest schitterende kleuren komen voorbij. Felgeel, oranje en blauw/paars, het maakt niet uit, het zwemt er allemaal. Bijna alle vissen zijn heel smal (plat). We zien zelfs een mantarog zwemmen, wat een gevaarte is dat. We hoeven niet eens weg naar een rif in de buurt, want het zwemt hier gewoon rond. ’s-Avonds kunnen we het licht onder onze bungalow aandoen, waardoor jedoor de vloer in onze kamer alle vissen voorbij kunt zien zwemmen. Het is soms vermakelijk als je ons op de grond ziet liggen om alles gade te slaan.

Na onze ochtendduik is het weer tijd om in de zon te drogen en door onze stapel boeken te lezen. Vervelend leventje zo ….