Rolandingridshaya.reismee.nl

Atletiek in plaats van fietsen

Een rustdag aan het strand van Sihanoukville. Het enige probleem is, dat er de hele dag regen voorspeld is. In de ochtend is het in ieder geval nog droog, dus wagen we het er maar op om een wandeling langs het strand te maken. Na een half uurtje wandelen komen we bij wat strandtentjes, waar we even heerlijk kunnen relaxen met een kopje thee. Voor ons op het strand komen lokale verkopers langs met hun koopwaar en worden de zojuist gevangen garnalen en krabbetjes direct voor je klaargemaakt. We kunnen ons heel goed voorstellen, dat het hier goed vertoeven is in het droge seizoen.

Ondertussen kleurt het van lichtgrijs langzaamaan donkerder tot bijna zwart. In de verte zien we de regen al met striemen naar beneden komen. We proberen zo snel mogelijk terug te keren, maar de eerste spetters zijn al voelbaar, totdat we toch wel hele grote druppels voelen. We snellen van palmboom naar palmboom om nog enigszins bescherming te zoeken. De laatste kilometer is het echter rennen naar ons resort. Daar aangekomen barst het echt los en zijn we gedwongen om nog een half uurtje bij de receptie te zitten alvorens we via de tuinpaadjes naar ons bungalowtje kunnen.

Aangezien het EK atletiek inmiddels is begonnen gaan we in de middag de livestream bekijken en later zelfs op Eurosport hier in Cambodja te zien. Geen verkeerde keuze op deze druilerige dag. In plaats van fietsen dus atletiek.

Om nog enigszins droge schoenen te hebben voor het fietsen morgen maak ik zoveel mogelijk scheurpuzzels, zodat de losse blaadjes in de schoenen kunnen, aangevuld met toiletpapier. ‘s-Avonds dan nog het grove werk met de föhn, want echt droog is het nog steeds niet. Hopelijk hebben we morgen nog enigszins droge voeten.

Hamba