Rolandingridshaya.reismee.nl

Mombassa strand

Met muziek en dans worden we uitgezwaaid bij het hotel. Kwaheri, kwaheri (oftewl tot ziens) wordt voor ons gezonden en voor de ambassadeurs die bij het hotel arriveren is het allemaal Karibu, karibu (welkom). Het is een verademing om in onze nieuwe kamers/bungalows te komen. Overal muskietennetten, airco, een bad, apart toilet, heet water, koelkast, waterkoker en een kluisje. Bovendien een kingsize bed en vanuit bed zicht op zee en palmbomen. Zelfs de vrouw van de receptie zei dat ze blij was dat ik weer kon lachen (kan je nagaan hoe boos ik gisteren was geweest).

Nog even een wasje gedaan en dan nu eindelijk een beetje uitrusten en niksen. Annet gaat nog achter de prijsen voor een dowh tocht aan en Wim is de hele dag bezig met het regelen van een vlucht van Mombassa naar Nairobi in plaats van de lijnbus die gepland staat.

Intussen gaan Roland en Paula nog op zoek naar een cadeau voor Annet die gisteren jarig was. We zullen het vanavond vieren, samen met de verjaardag van Eline die vandaag jaris is. Voor haar hebben we op de Kilimanjaro al een leuk t-shirt kunnen kopen. Op het strand wordt druk onderhandeld om de prijs van een rieten tas. Ook hier hebben we uiteindelijk een deal. Ondertussen begint iedereen aardig te veranderen in kreeften. We bestellen onze lunch op het strandbedje aan het zwembad en nemen nog een heerlijke fruitcocktail. Wat kan het toch heerlijk zijn om niks te doen. Mijn nieuwe 'Nicci French' begint al op te schieten. Eindelijk tijd om m'n boek te lezen. De eerste keer deze vakantie.

Wim komt met goed nieuws. We kunnen voor $50 pp met het vliegtuig naar Nairobi. We vliegen dan om 20.15 uur en arriveren om 21.15 uur. Onze vervolgvlucht is dan om 23.25 uur. Of we hiermee kunnen instemmen? Geen vraag uiteraard. Gelijk regelen. Hierdoor hebben we een volledige dag extra aan het strand. Geweldig!

's Avonds hebben we nog een show met dans en een speciaal optreden van de keukenploeg voor Eline. Met veel zang en dans wordt speciaal voor haar verjaardag een taart gebracht.

Hamba